Oslo Sporveier nr 345: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
Diverse redigering etter migrering |
Diverse redigering etter migrering |
||
| Linje 1: | Linje 1: | ||
<onlyinclude> | <onlyinclude> | ||
{{ | {{Tilhenger{{{type|}}}| | ||
byggeår=1968 (ca 1920)| | byggeår=1968 (ca 1920)| | ||
fabrikant=[[OS]] / [[KSS]]| | fabrikant=[[OS]] / [[KSS]]| | ||
| Linje 16: | Linje 16: | ||
Til byggingen ble det brukt hjulganger, bremsestell og noen andre deler fra tilhengervognene nr 519-540. Disse tilhengerne var i årene 1919 til 1921 blitt bygd på Grønntrikkens verksted på Homansby ved bruk av eldre vognkasser (nr 519-524 av UEG-motorvogner fra 1899, identiske med [[KSS 32|KSS 32]], nr 525-540 av Busch-tilhengere fra KKS 1899) på nytt understell. Dessverre var det i 1968 ikke mulig å få tatt vare på en slik tilhenger, men delene fra flatvognen vil være viktige ved en eventuell rekonstruksjon. | Til byggingen ble det brukt hjulganger, bremsestell og noen andre deler fra tilhengervognene nr 519-540. Disse tilhengerne var i årene 1919 til 1921 blitt bygd på Grønntrikkens verksted på Homansby ved bruk av eldre vognkasser (nr 519-524 av UEG-motorvogner fra 1899, identiske med [[KSS 32|KSS 32]], nr 525-540 av Busch-tilhengere fra KKS 1899) på nytt understell. Dessverre var det i 1968 ikke mulig å få tatt vare på en slik tilhenger, men delene fra flatvognen vil være viktige ved en eventuell rekonstruksjon. | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Sideversjonen fra 14. mai 2016 kl. 11:32
Fakta
| Byggeår: | 1968 (ca 1920) |
|---|---|
| Fabrikant: | OS / KSS |
| Lengde: | 8,52 m |
| Bredde: | 2,07 m |
| Akselavstand: | 3,00 m |
| Egenvekt: | ? tonn |
| Sitteplasser: | - |
| Ståplasser: | - |
| Plassering: | Vinterbro
|
Dette er en tralle med flatt plan, bygget på eget verksted i 1968. Den ble brukt på T-banen og de vestlige forstadsbaner frem til 1995.
Til byggingen ble det brukt hjulganger, bremsestell og noen andre deler fra tilhengervognene nr 519-540. Disse tilhengerne var i årene 1919 til 1921 blitt bygd på Grønntrikkens verksted på Homansby ved bruk av eldre vognkasser (nr 519-524 av UEG-motorvogner fra 1899, identiske med KSS 32, nr 525-540 av Busch-tilhengere fra KKS 1899) på nytt understell. Dessverre var det i 1968 ikke mulig å få tatt vare på en slik tilhenger, men delene fra flatvognen vil være viktige ved en eventuell rekonstruksjon.
| Tidsepoke | Eier | Internnr | Merknad |
|---|---|---|---|
| Ca 1920-1924 | Kristiania Sporveisselskab | Kun deler av understellet på ukjent vogn | |
| 1924-1966 | Oslo Sporveier | Kun deler av understellet på ukjent vogn | |
| 1968-1995 | Oslo Sporveier | 345 | |
| 1995- | LTF | 345 | Understellet bevart |