Oslo Sporveier nr 351: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Sporveismuseets vognsamling
Hopp til navigering Hopp til søk
Pywikibot (diskusjon | bidrag)
bot: Automatisk import
 
m Diverse redigering etter migrering
Linje 3: Linje 3:
byggeår=1949|
byggeår=1949|
fabrikant=[[Coles]]|
fabrikant=[[Coles]]|
chassis=[[Coles]]|
motor=Ford V8|
motor=Ford V8|
ytelse=90|
ytelse=90|
Linje 11: Linje 12:
sitteplasser=1|
sitteplasser=1|
ståplasser=-|
ståplasser=-|
internnummer=OS 351|
internnummer=[[OS 351]] (mobilkran)|
bilde=OS351_001.jpg|
bilde=OS351_001.jpg|
plassering=[[Vinterbro]]}}
plassering=[[Vinterbro]]}}

Sideversjonen fra 29. jan. 2016 kl. 21:19

Fakta

Byggeår: 1949
Chassis: Coles
Motor: Ford V8
Ytelse: 90 HK
Lengde: 4,40 (uten kranbo) m
Bredde: 2,30 m
Akselavstand: 2,40 m
Egenvekt: ? tonn
Sitteplasser: 1
Ståplasser: -
Plassering: Vinterbro

Denne mobilkranen ble anskaffet i 1949 for løfting av skinner, penser og master i forbindelse med nyanlegg og utskifting av gammel infrastruktur.

En Ford V8-motor driver en generator som leverer strøm til fem forskjellige el-motorer, vinsj, heving og senking av armen, rotering av tårnet, og det er faktisk elektrisk drift på hjulene også. Kranen løfter 6 tonn med hevet arm, men da den ikke har støtteben er løftekraften begrenset til 1,8 tonn på senket arm. Kranen var i bruk til 1987, og ble da gitt til LTF.

Tidsepoke Eier Internnr Reg-nr Farge Merknad
1949-1987 Oslo Sporveier 351 Ikke registrert Gul  
1987- LTF 351 Ikke registrert Gul Bevart