Romerike Busstrafikk AS: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
bot: Automatisk import |
m Lagt til link |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Romerike Busstrafikk AS Administrasjonsselskap for opprinnelig fem samkjørende bussruter, etablert 1959 av Nannestadruten (startet 1921 av Martin Haugen) Gjerdrumruten (startet 1926 av Lars Huser) Sørumruten/Bjerkes Rutebiler (startet 1926 av O. H. Bjerke) Bilruten Skedsmo-Nittedal-Oslo (startet 1930 av Karl Fjeld) Bilruten Hurdal-Oslo (startet 1930 av Arnold Sæther) I 1962 sluttet Bilruten Gardermoen-Jessheim/Brødr. Hervas Bilruter (startet 1927 av Helge Herva) seg til RBT. DBR ble i 1985 slått sammen med Romerike Busstrafikk AS og et nytt selskap AS Romeriksbussene ble dannet. | Romerike Busstrafikk AS Administrasjonsselskap for opprinnelig fem samkjørende bussruter, etablert 1959 av Nannestadruten (startet 1921 av Martin Haugen) Gjerdrumruten (startet 1926 av Lars Huser) Sørumruten/Bjerkes Rutebiler (startet 1926 av O. H. Bjerke) Bilruten Skedsmo-Nittedal-Oslo (startet 1930 av Karl Fjeld) Bilruten Hurdal-Oslo (startet 1930 av Arnold Sæther) I 1962 sluttet Bilruten Gardermoen-Jessheim/Brødr. Hervas Bilruter (startet 1927 av Helge Herva) seg til RBT. [[De Blå Romeriksbusser AS|DBR]] ble i 1985 slått sammen med Romerike Busstrafikk AS og et nytt selskap AS Romeriksbussene ble dannet. | ||
[[Kategori:Selskaper]] | [[Kategori:Selskaper]] |
Siste sideversjon per 26. okt. 2015 kl. 08:17
Romerike Busstrafikk AS Administrasjonsselskap for opprinnelig fem samkjørende bussruter, etablert 1959 av Nannestadruten (startet 1921 av Martin Haugen) Gjerdrumruten (startet 1926 av Lars Huser) Sørumruten/Bjerkes Rutebiler (startet 1926 av O. H. Bjerke) Bilruten Skedsmo-Nittedal-Oslo (startet 1930 av Karl Fjeld) Bilruten Hurdal-Oslo (startet 1930 av Arnold Sæther) I 1962 sluttet Bilruten Gardermoen-Jessheim/Brødr. Hervas Bilruter (startet 1927 av Helge Herva) seg til RBT. DBR ble i 1985 slått sammen med Romerike Busstrafikk AS og et nytt selskap AS Romeriksbussene ble dannet.