Godsruten Hønefoss-Oslo AS: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
bot: Automatisk import |
m Lagt til linker |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods. | Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, [[AS Ringeriksruten]], AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet [[SBC]]), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods. | ||
[[Kategori:Selskaper]] | [[Kategori:Selskaper]] |
Siste sideversjon per 17. okt. 2015 kl. 14:02
Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods.