Søkeresultater

Hopp til navigering Hopp til søk
  • Øvre Romerike Billag AS Etablert 1977-78 av seks lokale rutebileiere/selskaper i Årnes-distriktet: Joh. Carlsens Bilruter, Kjell Martinsen, Kværnhaugens [[Kategori:Selskaper]]
    511 byte (66 ord) - 17. okt. 2015 kl. 21:06
  • Bussdriften har under navnet NSB Bilruter vært delt opp i regionale selskaper: [[Kategori:Selskaper]]
    528 byte (70 ord) - 18. okt. 2015 kl. 20:38
  • [[Kategori:Selskaper]]
    103 byte (13 ord) - 17. okt. 2015 kl. 13:46
  • [[Kategori:Selskaper]]
    208 byte (25 ord) - 18. okt. 2015 kl. 16:48
  • …Joh. Jacobsen. Det oppstod konkurranse mellom dette selskapet og tre andre selskaper om den samme ruten, men fra 1930 ble dette snudd til et samarbeide. De fire [[Kategori:Selskaper]]
    729 byte (105 ord) - 16. mai 2016 kl. 15:05
  • [[Kategori:Selskaper]]
    244 byte (37 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    278 byte (39 ord) - 17. okt. 2015 kl. 16:14
  • [[Kategori:Selskaper]]
    244 byte (30 ord) - 17. okt. 2015 kl. 21:06
  • [[Kategori:Selskaper]]
    385 byte (51 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:32
  • [[Kategori:Selskaper]]
    318 byte (42 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    328 byte (46 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    355 byte (47 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:40
  • [[Kategori:Selskaper]]
    375 byte (49 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    366 byte (54 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    472 byte (56 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    430 byte (57 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    413 byte (57 ord) - 28. jan. 2016 kl. 21:51
  • …fra 1927, samt trolleybusser 1940-1968. Overtagelse av bussdrift fra flere selskaper, bl.a Wiktor Ruud og Nydalsruten i 1949, Ekebergbanen i 1953, [[De Blå Omn I 2006 ble selskapet delt i to nye selskaper, et med det opprinnelige navnet AS Oslo Sporveier, og rollen som bestillerf
    2 KB (299 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:31
  • [[Kategori:Selskaper]]
    451 byte (66 ord) - 2. jan. 2016 kl. 20:53
  • [[Kategori:Selskaper]]
    519 byte (68 ord) - 17. okt. 2015 kl. 13:55
  • [[Kategori:Selskaper]]
    603 byte (90 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • …egne sporvogner. Fabrikken hadde også kapasitet til bestillinger fra andre selskaper, og frem til 1914 var det solgt 6000 vogner. Sporveisselskapet ble i 1918…
    610 byte (76 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:04
  • [[Kategori:Selskaper]]
    554 byte (80 ord) - 18. okt. 2015 kl. 16:51
  • [[Kategori:Selskaper]]
    541 byte (71 ord) - 17. okt. 2015 kl. 21:00
  • [[Kategori:Selskaper]]
    582 byte (85 ord) - 16. mai 2016 kl. 15:00
  • [[Kategori:Selskaper]]
    643 byte (83 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:17
  • [[Kategori:Selskaper]]
    619 byte (84 ord) - 16. mai 2016 kl. 15:02
  • [[Kategori:Selskaper]]
    570 byte (85 ord) - 17. okt. 2015 kl. 16:02
  • [[Kategori:Selskaper]]
    616 byte (106 ord) - 17. okt. 2015 kl. 21:03
  • [[Kategori:Selskaper]]
    760 byte (102 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:33
  • …rgesbuss-gruppen. Norgesbuss (Invest) AS foretok deretter oppkjøp av mange selskaper landet over. [[Kategori:Selskaper]]
    2 KB (327 ord) - 26. okt. 2015 kl. 10:30
  • [[Kategori:Selskaper]]
    740 byte (102 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    804 byte (98 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • [[Kategori:Selskaper]]
    795 byte (120 ord) - 17. okt. 2015 kl. 21:01
  • [[Kategori:Selskaper]]
    747 byte (121 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:49
  • [[Kategori:Selskaper]]
    873 byte (119 ord) - 16. mai 2016 kl. 15:03
  • [[Kategori:Selskaper]]
    958 byte (140 ord) - 17. okt. 2015 kl. 14:17
  • [[Kategori:Selskaper]]
    1 KB (169 ord) - 17. okt. 2015 kl. 16:17
  • [[Kategori:Selskaper]]
    1 KB (177 ord) - 14. feb. 2016 kl. 12:32
  • [[Kategori:Selskaper]]
    2 KB (246 ord) - 16. mai 2016 kl. 15:01
  • …bruk som ved baneavdelingen. På den tiden var EB og HKB ennå selvstendige selskaper, så vi må anta at det har funnet sted et salg av trallene en eller annen
    2 KB (256 ord) - 14. mai 2016 kl. 14:51
  • [[Kategori:Selskaper]]
    2 KB (302 ord) - 16. okt. 2015 kl. 21:36
  • …llen med den typiske Arna-fronten som var å finne ved så mange vestlandske selskaper. Karosseriet er bygget på et Volvo B58-65 chassis med manuelt giret underl
    2 KB (306 ord) - 28. jun. 2016 kl. 16:36
  • …Liner 320 OL, som det frem til 1994 ble laget omlag 50 av til forskjellige selskaper. ”OL-utgaven” kom også til OL-byen Lillehammer og selskapet Litra Buss
    4 KB (588 ord) - 13. jan. 2018 kl. 19:42
  • …ft AS og betalt av Ruter AS. Oslo Sporveier var blitt splittet opp i flere selskaper. OVS forsøkte en tid å selge T2000-vognene, men de fant ingen kjøpere. I
    4 KB (689 ord) - 25. okt. 2015 kl. 21:46
  • …ft AS og betalt av Ruter AS. Oslo Sporveier var blitt splittet opp i flere selskaper. OVS forsøkte en tid å selge T2000-vognene, men de fant ingen kjøpere. I
    4 KB (692 ord) - 25. okt. 2015 kl. 21:45
  • …tterligere åtte sitteplasser i samme kupé. Den er således egnet for mindre selskaper og vil kunne leies til turkjøring, men for tiden er den dessverre avskilte
    5 KB (818 ord) - 14. mai 2016 kl. 11:19
  • …større motorvogner. KSS lot syv av dem bli ombygd til tilhengere, og begge selskaper beholdt en håndfull vogner hver, som ble benyttet som arbeidsvogner. Dette
    5 KB (866 ord) - 14. mai 2016 kl. 14:41