Åpne hovedmenyen

Endringer

m
Fjernet overflødig bilde
<onlyinclude>
{{Buss{{{type|}}}|internnummer={{{internnummer}}}|byggeår=1947|karosseri=A. W. Iversen|chassis=[[Volvo]] B513|motor=Volvo D67 (oppr. VDA)|ytelse=115 (oppr. 100 )|lengde=9,90|bredde=2,30|akselavstand=5,20|egenvekt=6,70|sitteplasser=38|ståplasser=-|bilde=GT88_001.jpg|plassering=?Alnabru}}</onlyinclude>
De enkelte bussrutene i Oslos omegn ble som regel drevet av rutebileiere og familieforetak med en liten håndfull busser hver. Trafikken på strekningen mellom Oslo, Enebakk og Rælingen, samt fra Rælingen til Lillestrøm, ble betjent av seks selvstendige rutebileiere som hver eide en 4-6 busser. I 1949 inngikk de et takst- og rutesamarbeid under navnet Enebakk og Rælingen Bilruter, forble selvstendige men måtte fordele billettinntektene etter en avtalt prosentsats. En av dem var Guttorm Torgersen, som drev ruten Oslo-Enebakk-Dalefjerdingen-Mørk.
<gallery>
File:GT88_001.jpg
File:GT88_002.jpg
File:GT88_003.jpg
File:GT88_005.jpg