Åpne hovedmenyen

Endringer

m
0 i stedet -
<onlyinclude>
{{Buss{{{type|}}}|internnummer={{{internnummer}}}|byggeår=1947|karosseri=[[A. W. Iversen]]|chassis=[[Volvo]] B513|motor=Volvo D67 (oppr. VDA)|ytelse=115 (oppr. 100 )|lengde=9,90|bredde=2,30|akselavstand=5,20|egenvekt=6,70|sitteplasser=38|ståplasser=-0|bilde=GT88_001.jpg|plassering=[[Alnabru]]}}</onlyinclude>
De enkelte bussrutene i Oslos omegn ble som regel drevet av rutebileiere og familieforetak med en liten håndfull busser hver. Trafikken på strekningen mellom Oslo, Enebakk og Rælingen, samt fra Rælingen til Lillestrøm, ble betjent av seks selvstendige rutebileiere som hver eide en 4-6 busser. I 1949 inngikk de et takst- og rutesamarbeid under navnet Enebakk og Rælingen Bilruter, forble selvstendige men måtte fordele billettinntektene etter en avtalt prosentsats. En av dem var [[Guttorm Torgersen, rutebileier, Dalefjerdingen i Enebakk|Guttorm Torgersen]], som drev ruten Oslo-Enebakk-Dalefjerdingen-Mørk.
Status for bussen er at den er, alderen tatt i betraktning, i svært god stand. Chassiset har lite rust, den har nye dekk, og karosseriet er med unntak av noen bulker ganske skadefritt. Bussen har igjen fått seter, som riktignok har stofftrekk og skulle ha vært erstattet med brun skai, slik den hadde på 50-tallet. På gulvet må teppe erstattes av nytt gulvbelegg. Motoren går godt, og bussen flytter seg ved egen hjelp, men en full overhaling av alle bremser er helt nødvendig for at den skal kunne registreres.
==Oversikt over bussens historie==
{| class="wikitable"
|-
</gallery>
</div>
 
[[Kategori:Bensin- og dieselbusser]]