Forskjell mellom versjoner av «Godsruten Hønefoss-Oslo AS»

Fra Sporveismuseets vognsamling
Hopp til navigering Hopp til søk
(bot: Automatisk import)
 
m (Lagt til linker)
 
Linje 1: Linje 1:
Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods.
+
Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, [[AS Ringeriksruten]], AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet [[SBC]]), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods.
 
[[Kategori:Selskaper]]
 
[[Kategori:Selskaper]]

Nåværende revisjon fra 17. okt. 2015 kl. 16:02

Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods.