Forskjell mellom versjoner av «Godsruten Hønefoss-Oslo AS»
Hopp til navigering
Hopp til søk
(bot: Automatisk import) |
m (Lagt til linker) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
− | Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods. | + | Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, [[AS Ringeriksruten]], AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet [[SBC]]), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods. |
[[Kategori:Selskaper]] | [[Kategori:Selskaper]] |
Nåværende revisjon fra 17. okt. 2015 kl. 16:02
Godsruten Hønefoss-Oslo AS Etablert 1933 som godsrute, eid av de fire samarbeidende busselskaper som trafikkerte samme rute, AS Ringeriksruten, AS Rutebilen Oslo-Hønefoss (eid av Peder Engeseth og frem til 1950 tilsluttet SBC), AS Hønefoss-Osloruten (også eid av Engeseth) og Karlsens Bilruter. Engeseths Busslinjers og Karlsens Bilruters busser var fra slutten av 50-tallet malt i et felles design, gult og rødt, som også godsruten tok i bruk. GHO var virksom til en gang på 1970-tallet, de siste årene i samarbeide med Linjegods.